En Lidl-forretning har fået en sur smiley og en bøde efter Fødevarestyrelsens seneste besøg. Der er blandt andet store mængder af fluer i butikken og rådden lugt
‘Gulvmaskine fremstår indvendigt med massive sorte klistrede plamager, sort vand og med en rådden lugt samt store mængder af fluer. ‘På chips-hylde ses der brugte vådservietter med sort og grøn farve imellem chips-poser.’
Det er bare nogle af de kritisable forhold, som Fødevarestyrelsen i sin rapport ifølge Ekstra Bladet beskriver om en klam og ulækker Lidl-butik efter et kontrolbesøg.
Derudover kan man i rapporten læse, hvordan der er sket en stor ophobning af brugte fansker fra bake off- og bland selv slik-afdelingerne.
Det er Lidl-butikken på Christian Xs Allé 3-7 i Lyngby, der har haft besøg af Fødevarestyrelsen den 10. juli efter en anonym kunde har henvendt sig om butikkens tilstand.
Kontrolbesøget resulteret i en bøde på 15.000 kroner og en sur smiley til forretningen.
Ekstra Bladet har været i kontakt med Lidl for at få svaret på, om kunderne kan føle sig trygge ved at handle i forretningen.
Det har givet følgende skriftlige svar til mediet:
Svar fra Lidl
Vi har i Lidl udarbejdet et fast rengøringskoncept, som skal sikre kunderne en god og tryg indkøbsoplevelse. Butikkernes personale oplæres og kontrolleres i dette koncept, som vi også løbende opdaterer og forbedrer.
Vi arbejder altid for, at alle butikker har en glad smiley, hvilket også er det generelle billede. Det er derfor uacceptabelt for os og for kunderne, når en af vores butikker ikke lever op til disse standarder.
Efter Fødevarestyrelsens besøg i butikken i Lyngby har de ansatte rengjort butikken så de punkter, der er blevet anmærket, er udbedret, og har samme dag opnået en glad smiley.
Hertil har vi igen indskærpet rengøringsproceduren overfor personalet, så butikken lever op til den standard, vi forventer af alle vores butikker.