Lørdag starter Copenhagen Pride, en mangfoldighedsfest mange danskere ser frem til. Tidligere har flere virksomheder dog mødt modstand i forbindelse med deres støtte af Priden.
Den store fest varer i år otte dage, hvor der bliver budt på aktiviteter og events, der blandt andet dækker kunst, kultur, menneskerettigheder og drag.
Selvom Copenhagen Pride slår sig op på at være en inkluderende fest, er det meget velkendt, at en stor del af befolkningen ikke vil have noget med Priden at gøre.
Had mod virksomheders støtte
Det får en del virksomheder at føle, når de viser deres støtte på sociale medier.
Tidligere år, har blandt andre DSB fået med grovfilen i diverse kommentarspor, når de de seneste år har ændret deres profilbillede af deres logo dækket af regnbuens farver.
(Artiklen fortsætter efter billedet)
Her har man kunne læse diverse homofobiske ytringer fra vrede Facebook-tasteturkrigere.
En kommentar lyder “Fy fåen”.
En anden skriver “Igen? Troede aids måned var forbi?”.
Dræber dem med kærlighed
Det er dog ikke noget de marketingsansvarlige ved DSB tager synderligt tungt.
I svarene til de vrede kommentarer kan man blandt andet læse, hvordan DSB’s ansatte Mads affejer hadet.
For tre år siden gik hans positive og spydige svar nemlig viralt på diverse sociale medier. Du kan læse dialogen på billedet herunder.
(Artiklen fortsætter under billedet)
DSB skriver i en mail til Presse-fotos.dk, at de ikke har i sinde at skifte deres profilbillede i år.
“Vi markerer mangfoldigheden på flagallé på Københavns Hovedbanegård under Priden,” skriver DSB i mailen.
De tilføjer, at flagallé er der, hvor der hænge flag over perronerne.