Nordjyllands Politi sender betjente på gaden efter drab på 13-årig

Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

Nordjyllands Politi sender onsdag betjente på gaden i byen Hjallerup efter mandagens drab på en 13-årig pige.

Det oplyser politikredsen på det sociale medie X.

En mobil politistation opsættes ved Hjallerup Centret, hvis borgere i byen måtte have brug for at tale efter drabet, lyder det.

Uniformerede betjente vil være til stede i tidsrummet 16-19.

To mindreårige – en 17-årig dreng og 13-årig pige – blev i første omgang anholdt i sagen mandag aften, efter at den dræbte var blevet fundet kort forinden.

Siden da er den 13-årige blevet løsladt, da politiet vurderer, at hun intet med drabet har at gøre.

Til gengæld er den 17-årige dreng blevet varetægtsfængslet og sigtet for at have voldtaget og dræbt pigen. Fængslingen skete tirsdag.

Annonce
Annonce