Fyrværkeri foran fængsel blev dyrt: Politikere vil sende regning til bandefolk

Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

Det blev en dyr fornøjelse for skatteborgerne, at en gruppe maskerede mennesker aftenen før nytårsaften affyrede fyrværkeri af mod Vestre Fængsel i København.

Mediet københavnliv.dk skriver, at der er skader for over 300.000 kroner på området omkring fængslet.

LÆS OGSÅ: Kæmpe politiaktion ved fængsel: Mange anholdte

30 mennesker blev tilbageholdt i forbindelse med fyrværkeriet, og Københavns Kultur- og Fritidsforvaltning vil nu undersøge, om det er muligt at sende regningen til de tilbageholdte.

Det er en tradition blandt medlemmer af gruppen at skyde fyrværkeri af i området lige før nytår som en hilsen til nogle af de indsatte.

Annonce
Annonce