Politiet er altid interesserede i at fange fartsynderne på de danske veje. Nogle steder er det øjensynligt ikke nok med blot en enkelt fartkontrol.
Det er langt fra alle danskere, der overholder de gældende regler i trafikken.
Om det er mangel på hensyn til medtrafikanter eller for høj fart, så er politiet altid interesseret i at lade synderne hæfte.
Et af de redskaber ordensmagten bruger i den kamp er fartkontrol.
Mandag aften var det netop tilfældet på en strækning, hvor det tilsyneladende ikke var nok med en enkelt fartkontrol.
(Artiklen fortsætter under billedet)

På Vejlegårdsvej i Vallensbæk blev der sat særligt ind for fartdjævle med en lidt for tung speederfod.
På stedet stod to fartkontroller opsat på hver sin side af vejen.
Politiets formål med disse kontroller er at sikre at de gældende hastighedsbegrænsninger overholdes, så trygheden blandt trafikanter øges og natallet af trafikdræbte og tilskadekomne i trafikken reduceres.
Det fremgår af politiets hjemmeside.
Det vides på nuværende tidspunkt ikke om fartkontrollen stadig er aktiv på stedet, eller hvor stor succes man har haft.
Fartbøder i Danmark:
- I Danmark er det dyrt at køre hurtigt, og mange får jævnligt fartbøder grundet fartkontrol. Bøderne er meget varierende alt efter, hvor hurtigt du kører på vejene
- Mindste bøden lyder på 1.200 kr., hvor den største kan lyde på over 10.000 kr. samt en ubetinget frakendelse af kørekortet
- Du får et klip i dit kørekort, hvis du overskrider hastighedsgrænsen på mere end 30%.
- 50’er zone: Det vil faktisk sige, hvis du kører 66 km/t på en vej, hvor fart grænsen er 50 km/t, så får du et klip i kørekort samt en bøde på 3.500, hvis det er første gang, du er i unåde med færdselsloven.
- Motorvej 110: Det samme princip er gældende på motorvejene. Hvis du kører på en motorvej, hvor fartgrænsen er 110 km/t, og du kører 144 km/t, får du altså en bøde på 4.100 kr. og et klip i kørekortet