Netto dropper populært koncept

Netto
Arkivfoto

Netto har i mere end 40 år været en stor spiller på det danske daglivaremarked. Nu melder de ud, at de lukker ned for et populært koncept.

I mere end 40 år har Netto-butikker landet over forsynet danskere med dagligvarer.

De mere end 500 butikker landet over, gør dem til den største dagligvarerkæde i Danmark.

Efter en nylig test kommer tingene dog snart til at ændre sig i Netto.

Asbjørn Hagedorn, der er salgsdirektør i Netto har sammen med sine kollegaer udvalgt 21 butikker, hvor man har testet om bake-off-konceptet fungerer som det skal.

Det beskriver B.T. der også har taget en snak med direktøren.

Lukker ned for koncept

På baggrund af den test vælger man altså nu at lukke bake-off-afdelingen i 11 af landets Netto-butikker.

“Hovedmålet er at sælge frisk brød i alle vores butikker, men det har vi ikke løsningen på lige nu,” siger Asbjørn Hagedorn til B.T.

Han forklarer nedlukning af konceptet med, at man har prøvet nogle ting af, der nu skal gøres anderledes.

Tidligere opkøbte Netto flere gamle Aldi-lokaler, der i forvejen havde et bageri man brugte til at forsyne kunderne med friskt bagværk.

“De gamle Aldi-butikker havde allerede bagerier, men det fungerede ikke. Det var ikke holdbart for både vores kunder og kollegaer,” pointerer han.

Kan muligvis komme igen

Asbjørn Hagedorn er dog ikke afvisende over for, at Netto-kunder kan møde et nyt bake-off segment i butikkerne.

“Det kan godt være. Vi skal teste noget nyt af, vi skal revidere vores test, og måske vil vi gerne have det rullet ud i samtlige butikker. Lige nu skal vi evaluere på det vi har,” afslutter direktøren.

De 21 udvalgte Netto-butikker, hvor man har testet bake-off sortimentet af, har været fordelt over hele landet.

Salget fortsætter i følgende butikker: Blegdamsvej København, Ærø, Samsø, Ølby i Køge, Stubbekøbing, Rødby, Kaffevej i Rødovre, Kirkegaards vej på Amager, Viborgvej i Aarhus og Butiksvej i Hundested.

Netto, Bilka og Føtex. Det er som regel disse butikker, danskerne går til, når der skal handles ind. De fleste danskere lægger vejen forbi de helt store supermarkeder, men nu skal kunderne nok gå andre veje, hvis de skal have Arla’s produkter med hjem.