Det er ikke så få mennesker i Danmark, der handler i Matas. Nu udsender de en advarsel til kunderne.
Matas har set sig nødsaget til at advare sine kunder.
Rækken af tricks i svindlernes håndbog er stødt stigende.
Mange danskere bliver hvert år snydt af forskellige former for svindlere.
Nu udsender Matas altså en advarsel til sine kunder om et helt bestemt svindelnummer.
I et Facebook-opslag advares der mod falske mails, hvor svindlere udgiver sig for at være netop butikskæden selv.
“Kære kunde. Vær opmærksom på, at der i øjeblikket er nogle, der udgiver sig for at være Matas A/S. De sender en mail rundt, hvori de har lavet en spørgeundersøgelse, og man angiveligt kan vinde en duft til 1300 kr,” skriver butikken i opslaget.
Her får man sammen med snydemailen en spørgeundersøgelse, hvor dem som får mailen bliver opfordret til at betale et fragtgebyr på 28 kroner.
Butikken er meget klare i spyttet. Mailen er ikke fra dem, så pas på.
“Dette kommer IKKE fra Matas A/S, og vi fraråder stærkt, at man overhovedet besvarer spørgeundersøgelsen.”
Hvis skaden er sket med Matas-mails
“Vi håber ikke, at nogen har oplyst sine kortoplysninger, og hvis dette skulle være sket, så kontakt din bank hurtigst muligt,” skriver de i opslaget.
Spørger man Matas i Nykøbing Mors, der har opslået teksten, så kan selv helt små oplysninger være meget problematiske.
“Også hvis de bare skulle være tastet uden at man har sendt dem ind – de er snedige nu om dage.”
Til slut opfordrer butikken alle til at dele advarslen med deres netværk for at forhindre, at flere bliver ofre for denne type svindel.