Kæmpe Lidl-sats: Godt nyt for de danske kunder

Der er ingen tvivl om at de danske supermarkeder kæmper for kunderne. Det ses løbende gennem forskellige tiltag, hvor man forsøger at lokke danskerne indenfor. Nu melder supermarkedskæden Lidl sig ind i den kamp med en helt ny lancering.

Der skal tænkes kreativt i disse år, når man skal forsøge at lokke danskernes hårdttjente penge ud af dem.

Nu er den tyske supermarkedsgigant Lidl kommet med et helt nyt forslag, som de håber vil bringe endnu flere ind i deres dagligvareforretninger.

For ganske kort tid siden skiftede Lidl deres adminstrerende direktør ud i Danmark.

‘Lidl runder 20 år i Danmark i år og har i den grad etableret sig i danskernes bevidsthed som en dagligvarekæde, hvor kunderne ved, at de får kvalitet for pengene, en god indkøbsoplevelse og ikke mindst tager ansvar for danskernes sundhed, siger den nye adminstrerende direktør Tokatlis i meddelelsen.

Måske er det netop den nye adminstrerende direktør, som er kommet med dette forslag.

Lidl vil nemlig lancere et helt nyt private label, som er betegnelsen for butikskæders egne produkter.

Det nye produkt skal gå under navnet ‘Madværket’, som forhåbentligt skal være med til at bringe nye kunder til, skriver de i en pressemeddelelse.

Der vil derfor i fremtiden være mellem 70 og 100 produkter at finde i deres butikker, under deres eget nye mærke.

Danske produkter

Lidl oplyser, at det i første omgang vil omfatte mejeriprodukter, brød og kornprodukter, æg, pålæg og morgenmadsprodukter.

Danskerne vil nok også være fornøjede over, at det udelukkende vil være danske varer, som man kan finde under det nye mærke.

Det er en helt bevidst strategi fra Lidl.

‘Med Madværket samler vi mange af vores danske hverdagsprodukter fra vores danske leverandører under et fælles brand, så det bliver nemt for forbrugerne at træffe et bevidst valg om at handle dansk og støtte danske landmænd, producenter og avlere,’ siger viceindkøbsdirektør i Lidl Danmark, Khalil Jehya Taleb, ifølge pressemeddelelsen.  

Planen er, at deres eget mærke Madværket, skal udgøre 10 procent af butikkens varer.

Man vil gerne have frugt og grønt med ind under dere

Lidl vil med tiden udvide Madværket til at omfatte 10 procent af butikskædens varer. Sortimentet skal også med tiden udvides til frugt og grønt. 

Det er dog endnu uvist, hvornår det træder i kraft.

Du kan læse mere om indsættelsen af den nye adminstrerende direktør her.