Det lyder måske som en alt for tidlig aprilsnar, men den er god nok. Flere supermarkeder landet over vil nu have dildoer hængende i deres dagligvareforretninger.
Allerede i næste uge, vil man kunne smide mælk, havregryn og dildoer i sin indkøbskurv.
Bilka og Netto vil indføre dem fysisk i de danske supermarkeder. Føtex nøjes med, at have dem tilgængelige online.
Det oplyser dagligvarekoncernen Salling Group, der driver Netto, Bilka og Føtex.
‘Det er ikke grebet ud af den blå luft, men som med alt andet, hvor vi følger kunderne, tiden og nyeste tendenser’, siger Anette Bøgh. Hun er nonfoodchef i Netto, og her udtaler sig på vegne af Salling Group.
Bilka vil indføre hele 45 forskellige slags varer til en hyggelig aften på langs, eller hvordan man foretrækker den slags.
Netto går lidt mere påpasseligt i gang. Her vil man altså kun kunne finde 4 varianter af sit yndlings sexlegetøj.
Online på Bilkas og Føtex hjemmesider lancerer dagligvaregiganten et stort sortiment på over 230 varer, skriver avisendanmark.dk, der var først med nyheden.
(Artiklen fortsætter under billedet)
Danskerne er nysggerige
Ifølge Anette Bøgh drejer det sig om, at der stor nysgerrighed, når det gælder sexlegetøj i de danske supermarkeder.
‘Vi skal dække en efterspørgsel og nysgerrighed, som hele tiden ændrer sig, og det gør vi også her’, siger hun.
Coop koncernen er derimod noget mere varsom, når det kommer til dildoer og piske på hylderne.
‘Kondomer har altid været en del sortimentet, Vi har ikke planer om at begynde at sælge sexlegetøj’, siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop.
Annette Bøgh forklarer videre, at det primært handler om, at sexlegetøjet ikke må vække for meget opsigt og virke grænseoverskridende for nogen, når de handler i de forskellige supermarkeder.
‘Vi har et hensyn at tage og en vigtig opgave i at gøre det sobert og til en naturlig del af sortimentet i vores butikker, uden det hverken bliver kækt eller sjofelt, men helt naturligt’, siger hun.
Nu er det op til kunderne, om de farverige dildoer på hylderne bliver en succes, eller om oprejsningen bliver kortvarig.
‘Vi tror på potentialet og håber naturligvis på, at kunderne vil tage det til sig’, siger hun.