Kabel gravet over: Tog-afgange aflyst på vigtig strækning

Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen
Arkivfoto

DSB må onsdag aflyse en del af togafgangene mellem Aarhus og Fredericia. Det skyldes et kabel, der er gravet over mellem Horsens og Skanderborg i forbindelse med sporarbejde natten til onsdag.

Det betyder, at signalerne ikke virker 100 procent.

På deres hjemmeside skriver DSB:

“InterCityLyn-togene kører ikke mellem Aarhus H og Fredericia, og vi henviser til InterCitytogene.

Regionaltogene mellem Aarhus H og Esbjerg kører ikke mellem Aarhus H og Fredericia. Der kører i stedet Togbusser mellem Vejle og Fredericia via Brejning og Børkop.

  • Fra Fredericia kører Togbussen mod Vejle 9.00, 10.00, 11.00, 12.00
  • Fra Vejle kører Togbussen mod Fredericia  9.00, 10.00, 11.00, 12.00

Andre tog vil i stedet standse ekstra i Hedensted. “

Et forsigtigt skøn fra DSB er, at de håber at kunne køre normalt fra klokken 12.

Annonce
Annonce