Noget stort er på vej i København, og det er Salling Group, der står bag. En velkendt kæde siger farvel, og en ny, optimeret version rykker ind. Konceptet er enkelt: Hurtigere, smartere og endnu mere bekvemt. Men hvad betyder det for kunderne?
For et år siden åbnede en mindre dagligvarebutik med en mission om at gøre indkøb lynhurtigt. Men nu bliver konceptet opgraderet og får et nyt navn, der signalerer fart og enkelhed. Fra april kan kunderne opleve en helt ny butik, der er skabt til at matche moderne forbrugeres behov for hurtige måltider, bekvem shopping og et mere strømlinet udvalg.
Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse, hvor de åbner op omkring den nye butikskæde.
Salling Group: Mere convenience – færre valg
Den nye butik fjerner ikke de essentielle varer, men reducerer valgmulighederne for at gøre indkøbet endnu mere effektivt. Der bliver skruet op for convenience-produkterne: Færdigretter, frisksmurte sandwich, salater, specialøl, måltidskasser og et stort udvalg af snacks. Alt sammen sammensat med udgangspunkt i kundernes præferencer og tidligere salgserfaringer. Vi kender allerede de største fra Salling Group som Netto, Føtex og Bilka. Nu er det altså tid til en ny butik.
“Efter et lærerigt år tager vi alt det bedste med fra Express og forbedrer de steder, hvor vi vurderer, det er nødvendigt, så vi i endnu højere grad kan imødekomme kundernes behov og ønsker. Det betyder, at vi har skåret antallet af dagligvarer markant ned for at gøre valget mere simpelt og hurtigere – ikke ved at fjerne rugbrød og vaskemiddel, men ved at reducere valgmulighederne indenfor de to varetyper. Til gengæld har vi skruet op for antallet af convenience-måltider – både dem, der er klar til at tage med på farten, men også retter klar til at opvarme derhjemme,” forklarer Braw Bakir, EVP i Salling Group.
Perfekt placering til travle københavnere: Tjæpt
Den nye butik fra Salling Group kaldet ‘Tjæpt’ ligger strategisk placeret på Østerbro nær Trianglen. Med et større udvalg af snacks, drikkevarer og hurtige måltider håber man at blive det oplagte valg for kunder, der er på vej i Fælledparken eller blot har brug for en hurtig og nem løsning til frokosten eller aftensmaden.
Derudover bliver butikken udstyret med både betjente kasser og scan-selv-løsninger, så kunderne kan vælge den betalingsform, der passer dem bedst – alt sammen for at sikre en hurtigere og mere problemfri oplevelse.
Hvornår åbner dørene?
Den nuværende Salling Group-butik lukker den 22. februar for at gennemgå en omfattende ombygning. Den 3. april åbner de nye lokaler med det opdaterede koncept – stadig i de genkendelige lyserøde farver, men med et helt nyt udtryk.