Rema 1000 angriber Trump: Foretager nu ændringer i Danmark

Endnu en dagligvaregigant i Danmark melder sig nu ind i kampen mod Trump. Denne gang er det Rema 1000, der foretager ændringer

I sidste måned begyndte Salling Group, der fører blandt andet Netto, Føtex og Bilka, at sætte stjerner omkring prisskiltene på europæiske varer for at signalere til kunderne, hvor man kunne handle europæisk.

Nu går Rema 1000 ned ad samme vej med blot en mere inddirekte tilgang, lyder det.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Illustrationsfoto

‘Dansk grønt’, ‘dansk pålæg!’, ‘danske drikkevarer!’, ‘dansk frost!’, ‘dansk frost!’, ‘dansk mejeri!’, ‘meget mere dansk!’, står der blandt andet i toppen af de første 15 sider på Rema 1000s nye tilbudsavis, der er kaldet ‘Rema 1000 – Meget mere dansk!’.

Derudover pryder de rød-hvide Dannebrog også siderne igen og igen.

Detaileksperten Bruno Christensen vurderer over for B.T., at ændringerne i den nu meget danske tilbudsavis er Rema 1000s måde at vise sine kunder, hvilken holdning discountkæden har til USA.

Han siger, at det blot foregår på en anden måde end Salling Group, fordi den konkurrende kæde har haft store udfordringer med at få sat stjernerne på alle varer, der er europæiske.

“Initiativet fra Rema 1000 har samme mål som Salling Group nemlig at fortælle forbrugerne, at vi ikke er tilfredse med USA.”

“Der er tale om forskellige måder at udtrykke sig på, men formålet er det samme,” siger detailekspert Bruno Christensen til B.T..

Rema 1000 oplyser selv, at hensigten med det meget danske tema i tilbudsavisen er at vise, hvor mange danske varer, som kæden sælger.

“I forhold til vores fokus i denne uges avis skyldes det vores generelle fokus på gode, danske varer,’ skriver kommunikationsmedarbejder i Rema 1000 Nicolaj Buchwald Kattrup.

På de 15 første sider af Rema 1000s tilbudsavis indgår danske varer, men på de sidste 13 sider er de rød-hvide farver ændret til den normale Rema 1000-blå. Her er der samtidig enkelte amerikanske varer sammen med øvrige varer fra Danmark og Europa.

LIGE NU: Vanvidstilbud på Lurpak: Må sætte begrænsning på antal pr. kunde. Der er gået priskrig i den igen og endnu engang er det kunderne i Netto, som blive vinderne