Legendarisk butik: Genopfinder sig selv med nyt koncept

Illustrationsfoto: Legendarisk butik løfter sløret for nyt koncept.
Illustrationsfoto.

En legendarisk butik satser stort med sit nye koncept. Med initiativet ønsker butikken at skabe et stærkt fællesskab.

De fleste københavnske teenagere har med garanti stiftet bekendtskab med Rezet Store i Rådhusstræde eller Jorcks Passage i Indre By. Nu er Rezet tilbage, endda med en ny kæmpe satsning.

Det skriver KøbenhavnLiv,

Det var Kasper Mølgaard, der tilbage i 2011 stiftede Rezet Store sammen med sine gode venner. Foruden at sælge sko og andre modeprodukter, ønskede han at skabe et netværk og sammenhold udover det sædvanlige.

‘Det er en stor del af Rezets måde at drive forretning på’, forklarer Kasper Mølgaard.

De seneste år har dog været tumultariske for sneakerbutikken med skiftende ejerskaber fra udlandet.

Men nu er den tilbage på danske hænder og Rezet House løfter sløret for en ny, særlig lokation i Indre By.

‘Der findes enormt mange kommercielle sneaker-forretninger, men vi skal kunne tilbyde noget radikalt anderledes i konceptet,’ udtaler Ulrik Ipsen, som er Head of Brand Marketing.

Velkommen til Rezet House

Det nye koncept, går under navnet Rezet House og får hjemsted på Grønnegade 1 i Indre By. Tidligere husede ejendommen det tidligere WoodWood, der lukkede tilbage i april.

Med Rezet House ønsker butikken at genopfinde sig selv.

‘Nogle af grundtankerne fra 2011 om et stærkt community er tænkt videre ind i 2024. Vi tror på, at Rezet kan sælge rigtig mange sko, men vi tror også på, at vi kan gøre noget vildt og anderledes. Det gør vi blandt andet ved at invitere Sonny’s kaffebar og Botané ind i huset,’ fortsætter Kasper Mølgaard videre.

Butikken kommer til at være fordelt på to etager, og derfor lukker man samtidig Jorcks Passage.

‘Med Sonny’s café giver vi folk muligheden for at bruge mere tid her og nyde den bedste kaffe i byen. Vi får et space, hvor man kan drikke en kaffe og genforenes med en gammel ven. Vi vil gerne skabe en velkomstfølelse og en varm følelse i Rezet House, der ikke nødvendigvis er drevet af produkterne. Noget Botané også bidrager kraftigt til,’ fortsætter Ulrik Ipsen ligeledes.

En unik butik

Kasper Mølgaard er dog ikke længere en del af ejerkredsen i dag, men derimod hyret til at skabe det nye Rezet House gennem sit kreative bureau. For Kasper Mølgaard har det dog været en speciel oplevelse at vende tilbage igen.

‘Det har været sjovt at komme tilbage til sit hjertebarn, og målet har været at skabe et koncept, man ikke har set før. Alt i Rezet House skal kunne ændres med tiden. Det handler om at gøre rummet enormt dynamisk. Det skal udfordre kunden i november, men også i januar og om sommeren,’ siger han.

Der er dog heller ikke overladt noget til tilfældighederne i udformningen af den nye butik.

‘Det er klart, at vi også skal drive en forretning. Vi tror på, at et butikskoncept i 2024 skal kunne noget andet end bare at have varer på hylden. Det ligger i vores DNA at gøre det anderledes. Det er en tid, hvor vi endelig får lov til at udfylde de projekter, der har ligget i støbeskeen de sidste ti år’ slår Kasper Mølgaard yderligere fast.

Og Ulrik Ipsen bakker op.

‘Det er næsten umuligt at være en ener på produktsiden, men du kan skabe en unik kultur omkring dit brand,’ forklarer han.

Første etape af Rezet House åbner i starten af november. Anden etape forventes færdig i starten af 2025.

Glyptoteket lancerer børnekort: ‘Voksne kan lære noget af børn’.

ONP.