Danmarks ukronede reality-dronning fortæller om livet som kioskejer, hvor opbakningen fra kunderne har været langt større end forventet.
Livet som kioskejer har vist sig at være alt andet end almindeligt.
For Linse Kessler har åbningen af hendes kiosk været en overvældende succes, langt bedre end hun og holdet bag havde turdet drømme om.

“Da vi startede, vidste vi ikke, hvad vi gik ind til, men vi havde gnisten og tænkte: ‘Det bliver skidefedt’. Og det er det blevet,” fortæller hun til Presse-fotos.dk
Siden åbningen den 7. juni har kunder fra hele landet lagt vejen forbi.
“Der kom et kæmpe flow af jyder, fynboer og folk fra det øvrige Sjælland. De var så søde til at købe, at vi fik en god økonomisk start uden at skulle stå og bide negle,” fortæller Linse gladeligt om sin nye kiosk.
Kiosken ligger, naturligvis, på Islands Brygge i København, et område som nærmest er synonym med Linse, der gennem tyve sæsoner af det populære program ‘Familien fra Bryggen’ viste Bryggen fra alle sider af samfundet.
“Jeg kommer ikke til at flytte væk igen, Bryggen er mit hjerte” slår hun fast.
(Artiklen fortsætter under billedet)

Overvældende opbakning
Linse er da heller ikke i tvivl om, hvad der har gjort det største indtryk, siden åbningen af ‘Bryggen’s Kjosk’.
“Det allerfedeste har været den lokale opbakning. Jeg havde håbet på det, men jeg er blevet overvældet,” siger hun.
Hun beskriver kiosken, som et sted man kan samles. Med et hyggehjørne, hvor børn spiser is, mens forældrene tager en øl eller en sodavand, og hvor der er plads til hyggensnak
Selv hundene har fået plads i kioskens univers – dog udenfor af hygiejnehensyn.
(Artiklen fortsætter under billedet)

Her er der opsat hundekroge og frisk vand hver dag, til de firbenede venner, som evigt og altid ligger Linses hjerte nært.
Det hårdeste for Linse har været overgangen til igen, at have faste arbejdstider.
“Jeg har altid været selvstændig og haft frihed. Jeg tror, vi skal helt tilbage til mit arbejde på Grøntorvet, da Gekko blev født, for at finde noget lignende,” fortæller hun.
Alligevel er hun ikke i tvivl om, at det var det rigtige valg.
“Livet som kioskmutter er meget federe, end vi nogensinde kunne drømme om. Vi er virkelig glade for vores butik og vores kunder.”