Discountkæden Netto er nu ude med en advarsel til danskerne efter at have modtaget flere og flere henvendelser om et særligt problem
I løbet af den seneste tid har du formentlig set kendte danskere, der er blevet misbrugt i svindelkampagner på de sociale medier herunder særligt Facebook.
Men nu har svindlerne tilsyneladende fundet nye måder at snyde danskerne på.
Salling Groups discountkæde Netto bliver nemlig for tiden misbrugt i falske annoncer på Facebook, og det er et stigende problem for både kunder og dagligvarekoncernen, skriver Detailwatch.
‘Kun i Netto’ eller ‘Airfryers til prisen for et rugbrød’ er overskrifterne blandt andet på de falske annoncer, der udgiver sig at være fra Netto.
I annoncerne bliver der desuden brugt den velkendte Nettohund samt de gule Netto-farver.
Afsenderen er onlinebutikken Smart Hjem, som blandt andet lokker med et begrænset antal airfryere, hvor kunderne presses med, at der kun er få tilbage at købe.
Salling Group oplyser til Detailwatch, at de ser en stor stigning i antallet af falske annoncer.
‘Tiden, der bruges på det, er selvfølgelig også steget, siden vi modtager flere henvendelser både internt, men også fra kunder som kontakter vores kundeservice,’ oplyser Salling Group via sin presseafdeling til mediet.