Netto med gode nyheder: 550 butikker får ny teknologi

Netto får ny teknologi til fordel for kunderne

De fleste danskere har prøvet det. Man tror, man har gjort et kup, når man finder en nedsat vare, men bliver ramt af nedturen ved kassen. Nu vil Netto gøre op med de dårlige oplevelser.

Indkøbsturen bliver bare lidt bedre, når man også kan spare penge. Men mange kunder i Netto oplever, at de nedsatte priser ikke stemmer overens med prisen, når de når frem til kassen.

Derfor er der nu taget nye metoder i brug, så kunderne ikke oplever dårlige overraskelser. Mange kunder har oplevet, at ekspedienten siger en anden pris på varen, end prisen på skiltet på hylden.

Men der er nu gode nyheder til de mange kunder, som handler i Netto – en ny teknologi har set dagens lys i de 550 butikker i hele landet.

Der kommer elektroniske prisskilte på hylderne, så prisændringen ved hylden og kassen opdateres på samme tid.

Det skriver B.T, som har talt med Head of Operations hos Netto.

Flere årsager til ændring af prisskilte

Henrik Nielsen, der er Head of Operations, fortæller til mediet, at der er flere årsager til ændringen.

“Vores kollegaer bruger uendeligt lang tid på at skifte prismærkaterne i butikken, og her er der en alt for stor risiko for, at der opstår fejl,” forklarer han.

Den anden grund kommer på baggrund af kundeklager, som Netto og Salling Group nu gerne vil imødekomme.

“Priskorrektionen har været alt for høj, og det løser vi med det nye system,” lyder det fra Henrik Nielsen.

 Ruller ud i alle 550 butikker

Den nye teknologi kommer til at ramme alle Netto-butikker i hele landet i den kommende tid. 85 ud af landets 550 butikker har allerede fået implementeret de nye prisskilte.

Det har været normal kutyme, at Netto opdaterede sine priser i varehusene to gange om ugen. Med de nye prisskilte betyder det, at man kan opdatere priserne dagligt.

Det betyder også, at kundernes dårlige oplevelser potentielt vil blive færre, når de handler i en butik, som har fået de nye prisskilte.

Selvom nogle butikker har fået den nye teknologi, så kan der være andre, der kommer til at vente lidt længere.

Hvis alt går efter planen, vil der være nye prisskilte i alle butikker i udgangen af sommeren 2025, lyder det.

Rema 1000 er også ude med en melding til kunderne. Her er der mistanke om skadedyr i en butik, som nu er blevet lukket på ubestemt tid.