Coca-Colas omsætning faldt med en procent i tredje kvartal i år sammenlignet med samme periode sidste år.
I perioden har selskabet solgt mere af den sukkerfri variant Coca-Cola Zero.
Det fremgår af selskabets regnskab for tredje kvartal.
På verdensplan solgte selskabet 11 procent mere Coca-Cola Zero sammenlignet med tredje kvartal sidste år.
(Artiklen fortsætter under billedet)
Selskabets omsætning faldt med en procent til 11,9 milliarder dollar. Det svarer til 82 milliarder danske kroner.
Salgsmængden steg blandt andet i Brasilien, Filippinerne og Japan. Til gengæld faldt den i Kina, Mexico og Tyrkiet.
Salget af sodavand og Coca-Cola-varianter var det samme som sidste år.
Salgsmængderne af disse steg blandt andet i Latinamerika, Nordamerika, Asien og Stillehavsområdet.
Modsat faldt salget i Europa, Mellemøsten og Afrika.
Selv om Coca-Cola primært er kendt for salg af sodavand, sælger virksomheden også juice, proteindrikke, mejeriprodukter, plantebaserede drikkevarer, vand, sport, kaffe og te.