Farver, former og fantasi: Børnenes Hovedstad får ny visuel identitet

Foto: Center for Børnenes Hovedstad

Et nyt designunivers skal gøre Billunds legende vision endnu tydeligere – med levende farver og grafiske elementer, der taler til både børn og voksne.

Børnenes Hovedstad har fået en ny visuel identitet – fuld af klare farver og grafiske former, der signalerer leg, fællesskab og kreativitet. Med det visuelle løft vil man styrke fortællingen om Billund som verdens bedste sted for børn.

Det skriver Center for Børnenes Hovedstad i en pressemeddelelse.

“Vi har søgt et udtryk, som både er umiddelbart genkendeligt og rummer den mangfoldighed og energi, der kendetegner Børnenes Hovedstad. Identiteten skal kunne tale til både børn og voksne med klare forme og levende farver, der signalerer leg og fællesskab,” siger direktør i Center for Børnenes Hovedstad, Kim Nordfeldt Thomsen, i pressemeddelelsen.

(Artiklen fortsætter under informationsboksen)

En legende identitet

Det nye design omfatter et opdateret logo, nye skrifttyper og en frisk farvepalet. Dertil kommer en række grafiske elementer, der skal afspejle stedets legende tilgang til læring og udvikling.

Ændringerne sker som led i en ny strategi, der har fokus på at forankre Børnenes Hovedstad tydeligere i Billund Kommune.

Bag den visuelle opdatering står designbureauet GormXEnvision.

De bygger på en fælles vision: At gøre Billund til verdens bedste sted for børn. Her spiller legen en central rolle som drivkraft for børns udvikling, trivsel og kreativitet.

Center for Børnenes Hovedstad arbejder tæt sammen med børn, unge og fagprofessionelle om at integrere legende tilgange i både byudvikling og læringsprojekter. Centret er ejet i fællesskab af Billund Kommune og LEGO Fonden.

Mens 65 procent har set scenekunst inden for de seneste 12 måneder, har 44 procent set det live, viser tal.