Danskerne elsker Lidl, og det er svært at bevæge sig særlig langt uden man støder ind i en af kædens mange butikker. Snart åbner kæden på et helt nyt marked.
Hver dag valfarter tusindvis af danskere mod Lidl-butikker landet over.
I forbindelse med kædens 20-års jubilæum i Danmark, åbnes der snart op for et helt nyt marked.
Dagligvarekæden åbner nemlig snart på en af landets mest populære festivaler, hvor mange tusindvis af festglade mennesker år efter år samles.
Det er helt konkret på campingområdet, der tilhører Smukfest, kaldet Kærligheden, at festivalgængere i år kan se frem til en Lidl pop up-butik.
Med i aftalen hører det sig også, at kæden sender fire frugtstande ind på selve festivalpladsen, så gæsterne kan få lidt frugt mellem koncerterne.
Det oplyser Lidl Danmark i en pressemeddelelse.
Stort udvalg med et særligt fokus
Når Smukfest skydes i gang den 3. august og bøgeskoven i Skanderborg fyldes, fylder Lidl samtidig deres pop up-butik op med alt fra bake-off til barberblade.
‘Vi glæder os til at fylde butikken op med masser af frisk bake-off og masser af frisk frugt og grønt. Det bliver selvfølgelig også muligt at købe noget af Lidls legendariske merchandise. Der kan også købes alt fra deodoranter til sollotion og barberblade. Vi vil have et solidt sortiment af almindeligt føde- og drikkevarer – faktisk kan kunderne købe omkring 150 produkter i butikken. Kort sagt – en mini Lidl midt i Kærligheden.’
Sådan lyder det fra Indkøbsdirektør i Lidl Danmark Peer Sandtner, der tilføjer, at man også laver et loungeområde foran butikken.
En af de helt store årsager til samarbejdet mellem dagligvarekæden og festivalen, skyldes særligt fokuset på frugt og grønt.
‘Partnerskabet med Lidl handler først og fremmest om convenience. Med en Lidl-butik på Kærligheden får gæsterne derude nem adgang til alt det, de har brug for til det gode festivalliv – lige dér, hvor de bor. Samtidig sætter vi fokus på frugt og grønt. Lidl er førende på området, og derfor er de den oplagte partner, når vi vil gøre det lettere at vælge frisk frugt og grønt – også midt i skoven,’ siger Allan Baunsgaard, Marketing- & Partnerskabsansvarlig hos Smukfest.
Butikkens store åbning står den 3. august, samtidig med, at der bliver givet adgang til festivalpladsen.
Det er også allerede slut igen, når sidste teltpløk bliver fjernet den 10. august.
Det er dog ikke kun Lidl-kunder, der har købt billet til Smukfest, der kan glæde sig over samarbejdet.
Allerede fredag den 4. juli skød man nemlig gang i en konkurrence, hvor kunder kan vinde to partout-armbånd til festivalen.
Det er konkret i Lidl Plus-appen, at man kan få fingrene i de eftertragtede armbånd, der giver adgang til alle dage af Smukfest.