Coop365 med kæmpe ændring: Gælder alle butikker

Danskerne har mange muligheder, når de skal fylde indkøbskurven med dagligvarer. Derfor finder butikkerne hele tiden å nye tiltag for at hive kunderne ind i butikken. Nu har Coop 365discount meldt sig ind i kampen om kundernes opmærksomhed.

Der er hele tiden kampagner, tilbud og fordele, som danskerne skal forholde sig til, hvis de vil spare penge. Derfor har 365discount også gjort det til en prioritet.

Butikkerne bruger meget energi på at få kundernes opmærksomhed, da danskerne har rigeligt med muligheder for at handle ind til ugen, madpakken og aftensmaden.

Nu er det 365discount, der lokker med nye tilbud og kampagner.

De fleste danskere har da også hørt om smarte apps, hvor man kan scanne sine vare i butikken og springe køen over. Andre har forsøgt sig med hive flere fordele op ad hatten, hvis kunderne bliver ‘plus-medlemmer’. Selv 365discount har sine egne tricks.

Men hos discountbutikskæden med det grønne logo er man gået en helt anden vej og det mærker kunderne i disse dage. Dette adskiller 365discount fra de andre kæder.

Coop 365discount starter kampagne

Sidste år var det samme kampagne, som skulle hjælpe kunderne med at spare penge og successen fra 2024 er blevet genoptaget i 2025. 365discount ser positive resultater.

“Sidste år så vi en markant stigning i salget af frugt og grønt under ’Skær Momsen’ over hele landet, hvor det blev tydeligt, at prisen har enormt stor betydning for danskernes indkøbsvalg. Det var særligt tydeligt i Jylland, hvor salget af frugt og grønt under ’Skær Momsen’ steg med 156 procent i Viborg og med 98 procent i Haderslev.”

Det fortæller Michael Tilsted, der er kædedirektør i 365discount i en pressemeddelelse.

Nu er ‘Skær Momsen’ tilbage, men kunderne skal være hurtige. Skal du have gavn af kampagnen, som 365discount har lanceret, så er det nu du skal handle. Dette års kampagne kommer til at løbe fra den 6. marts og frem til den 13. marts.

Det har vist sig at være en yderst god ide, som både gavner kunder og Coop 365discounts penge pung. Kunderne kom hjem med billigere frugt og grønt og butikskædens salg af frugt steg med 43%. Salget på grøntsager steg med 37%.

Mens nogle skærer i momsen, så er der andre, der skærer i sortimentet. For blot få dage siden kunne flere grænsebutikker meddele, at man ikke længere vil have kendte sodavandmærker på hylderne. Også øllene vil blive fjernet.