
Politiet blev onsdag klokken 14:31 kontaktet af en ansat i en Rema100-butik på Silkeborgvej i Åbyhøj. Den ansatte fortalte politiet, at de havde tilbageholdt en mand, som de mistænkte for at stjålet noget fra butikken, skriver Østjyllands Politi i deres døgnrapport.
Da patruljen ankom til stedet, traf de en 29-årig mand, som personalet havde tilbageholdt.
Den ansatte forklarede betjentene, at den 29-årige havde stjålet kød for nogle tusinde kroner i butikken dagen før. Personalet havde opdaget tyveriet på overvågningen, men havde ikke nået at stoppe den 29-årige.
Da manden onsdag – altså dagen efter kødtyveriet – indfandt sig i samme butik igen, iført det samme tøj og den samme taske, genkendte personalet manden og tilbageholdt ham.
Den 29-årige erkendte tyveriet og blev sigtet herfor af de fremmødte betjente.
Læs også her, hvordan en anden mand stak af med en ‘kødkuffert’ fra en Netto-butik i Aarhus.