Rema 1000 med nyt tiltag: Fra 1. juli vil du opleve dette ved kassen

En af de mest populære discountkæder i landet, Rema 1000 indfører nu et nyt tiltag. Kunderne vil mærke tiltaget, når de står ved kassen.

Med over 400 butikker i hele landet er butikken en af de mest foretrukne, når danskerne skal handle ind til aftensmaden eller resten af ugen.

Kassemedarbejderne har fået besked på at stille et spørgsmål til de handlende, hvis medarbejderen vurderer, at der er grundlag for det.

Tiltaget kan mærkes, når indkøbsturen er ved at nå til vejs ende og du blot mangler det sidste, som kun kan udleveres af kassemedarbejderen. Her kan du blive stillet et spørgsmål til din alder, som du ikke før har været vant til.

Alder er svær at gætte

Frem til nu har det været muligt, at du ville spurgt om billede-id, hvis kassemedarbejderen var i tvivl om, at du var under 18 år.

Nu kan det være, at du bliver spurgt om billede-id, hvis kassemedarbejderen er tvivl om, at du er under 25 år gammel.

Det skriver Rema 1000 Rønne i et Facebookopslag. Men det gælder ikke kun butikken på Bornholm. Det er alle 400 butikker i hele landet, som er under tiltaget.

“Reglerne for salg af tobak, alkohol og medicin er stadigvæk de samme – men kontrollen er kraftigt skærpet”. Sådan lyder det i opslaget.

Hjælp kassemedarbejderen

Butikken viser dog forståelse for, at kunder kan blive lettere irriteret over, at man nu skal op med id’et. Især hvis man vil købe alkohol og tobak, selvom man er langt over 18 år.

Men Rema 1000 håber, at kunderne vil vise forståelse. Den søde kassemedarbejder nemlig blot sit arbejde.

“Husk det er ikke vores søde kassemedarbejdere der har lavet lovgivningen, og vi beder derfor om jeres forståelse og hjælp til at have billede-ID klar hvis en af ovenstående varekategorier skal købes”, skriver butikken i opslaget.

Udover Rema 1000 Rønne har Rema 1000 Hammel og Rema 1000 Greve Landsby har lavet lignende opslag.

Også i Bilka, Føtex og Netto er der nye tiltag, som kunderne skal forholde sig til. Her er det mobiltelefonen, som kunderne skal være mere opmærksom på.