Over 2000 kunder hos møbelkæden Ikea har uretmæssigt fået trukket op mod tusindvis af kroner fra deres konti.
Det skyldes en “menneskelig fejl i håndteringen” af et it-system.
Det oplyser Ikeas kommunikationsdirektør Christian Mouroux til B.T.
Beløbene svinger mellem et par tusind og op til 60.000 kroner, skriver mediet.
– En gruppe kunder er blevet trukket et beløb, som de ikke skulle være blevet trukket, på baggrund af en hel eller delvis annullering af deres ordre, skriver Christian Mouroux.
(Artiklen fortsætter efter billedet)
Ikea forsikrer, at ingen kunder skal frygte, at der bliver trukket vilkårlige beløb fremover.
Christian Mouroux skriver til B.T., at “langt de fleste” af kunderne har fået tilbageført deres penge. Ikea arbejder på at få overført de sidste beløb.
Det fremgår ikke, hvor stort et samlet beløb der er tale om.
Det fremgår heller ikke, hvornår fejlen skete.