En yderst populær butikskæde er nu snart fortid, da H&M har besluttet at lukke helt ned. I stedet bliver tøjkæden indlemmet i en anden kæde
Snart er det slut med farverigt tøjdesign, kreative kollektioner og lette priser til en bred målgruppe af unge mennesker.
Den verdenskendte modegigant H&M har nemlig besluttet af lukke helt ned for en kæde.
Det skriver giganten i en pressemeddelelse ifølge det svenske medie Göteborgs-Posten.
‘Med en bevidsthed om hvad dette kan medføre for vores kolleger, ser vi frem til dette spændende nye kapitel med vej mod noget fantastisk,’ lyder det i pressemeddelelsen fra H&M Group.
(Artiklen fortsætter under billedet)
Det er kæden Monki, som H&M har besluttet at afvikle og i stedet at indlemme i tøjkæden Weekday, der også er ejet ad modegiganten.
Det er alle Monki butikker, som nu skal lukkes. Det gælder blandt andet de fem danske butikker, der ligger i Odense, København og Aarhus.
I starten af 2023 besluttede H&M at lukke Monkis hovedkvarter i Göteborg, men nu afvikles kæden altså helt.
Butikkerne, der ikke lukker helt, vil få ændret deres facader til Weekday-butikker.
Det er uklart, hvad der sker med de danske butikker.
Monki har i alt 60 butikker i 15 andre lande og henvender sig primært til en bred gruppe af unge mennesker
Monki er et highstreet brand, der har revolutioneret modeverdenen med sin legesyge og farverige tilgang til tøjdesign.
Brandet er kendt for deres dristige prints, funky silhuetter og inkluderende design.
Ifølge Zalando har H&M med Monki formået at skabe en unik plads i modeverdenen, hvor personlig stil og udtryk står i centrum.
Monki blev stiftet i 2006.