Vild fart, hash og røde lys: 21-årig i vanvidskørsel i mors bil

Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

Kørte påvirket af hash, uden kørekort og med over dobbelt fart gennem byen. Nu er den 21-årige idømt fængsel, stor bøde og mister førerretten i fire et halvt år.

En 21-årig mand er blevet straffet hårdt efter flere alvorlige overtrædelser af færdselsloven over en periode på mindre end et år.

Ifølge anklagemyndigheden ved Københavns Vestegns Politi blev manden flere gange stoppet for at køre bil uden førerret og påvirket af hash. Ved et af tilfældene kørte han desuden så hurtigt, at det blev kategoriseret som vanvidskørsel.

Det skriver B.T.

Den første sag fandt sted i juli 2025 på Vejlebrovej, hvor den 21-årige kørte over for rødt lys. Her var han påvirket af hash og havde ikke gyldigt kørekort.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Illustrationsfoto.

I oktober samme år blev han igen taget af politiet. Denne gang på Tårnvej, hvor han endnu en gang kørte bil uden førerret og med hash i blodet.

Den mest alvorlige episode fandt sted i marts 2026 på Islevdalvej. Her målte politiet hans hastighed til over 100 kilometer i timen på en strækning med en fartgrænse på 50 kilometer i timen. Også ved denne lejlighed var han påvirket af hash.

Mandag faldt der dom i Retten i Glostrup.

Den 21-årige blev idømt 20 dages ubetinget fængsel, en bøde på 26.000 kroner samt en frakendelse af førerretten i fire et halvt år.

Vanvidskørslen får også konsekvenser for mandens mor. Bilen, som blev brugt under den grove hastighedsovertrædelse, er blevet konfiskeret af myndighederne.

Se også
Politibilerne bliver ved med at vælte ind på stedet: Dramatiske billeder fra åben gade i Aarhus

Annonce
Annonce
Annonce