27-årig mand anholdt: Kastede med sten og ødelagde chaufførs mobiltelefon

Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

En 27-årig mand blev onsdag anholdt efter at have ødelagt en udenlandsk lastbilchaufførs mobiltelefon og kastet sten mod lastbilen.

Det skriver Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi i deres døgnrapport.

Chaufføren ville vende sin lastbil ved en ejendom lidt uden for Sorø. Men den 27-årige mand kontaktede chaufføren på stedet og tog hans støvler fra lastbilen. Da chaufføren ville hente sine støvler igen, fik han flere knytnæveslag i ansigtet, og gerningsmanden tog hans mobil, som han kylede mod en sten.

Han smed også en sten mod lastbilen, så en siderude og et spejl gik i stykker.

Politiet ankom kort efter til stedet, og chaufføren blev afhørt. Midt på dagen henvendte den 27-årige mand sig så på politistationen i Slagelse.

Han blev anholdt kl. 13.20 – men løsladt igen kl. 16.39 efter endt afhøring.

Der venter dog et efterspil, for politiet har sigtet ham for vold og hærværk.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce