En 28-årig mand skal tirsdag møde i Retten i Hjørring tiltalt for at have kørt cirka 30 kilometer i den forkerte retning på Hirtshalsmotorvejen en novembernat i 2025.
Det skriver TV2 Nord, der har fået aktindsigt i sagens anklageskrift.
Tiltalen går på, at manden omkring klokken 01.00 natten til 16. november udsatte flere trafikanters liv og førlighed for nærliggende fare ved at passere adskillige personbiler og lastbiler mod kørselsretningen, skriver mediet.
Det betød, at flere bilister måtte forsøge at undvige og nogle måtte trække ind i nødsporet, lyder det.
Politiet mener, at manden var påvirket af alkohol under kørslen. Han skal være målt til en promille på 1,6.
