Danskerne er helt vilde med at se kærligheden blomstre i ‘Hotel Romantik’. Det sætter sine tydelige spor på seertallene.
Siden den 20. juni 2025 har DR’s nye TV-satsning ‘Hotel Romantik’ rullet over skærmen hver fredag.
Og rigtig mange danskere har tilsyneladende fulgt med.
Faktisk har mere end én million set første afsnit af serien.
Det oplyser DR til Ekstra Bladet.
Populært på streaming
Af de 1.016.000, der har set første afsnit af ‘Hotel Romantik’, har 751.000 streamet programmet på DRTV, mens 265.000 har fulgt med på traditionelt flow-TV.
Over de fire efterfølgende episoder, der indtil videre er udkommet, er seertallene gradvist faldet fra 927.000 for afsnit to til 604.000 for afsnit fem, der fik premiere den 18. juli.
Tredje og fjerde afsnit fik henholdsvis 851.000 og 799.000 seere.
Kærlighed har ingen alder
Også anmelderne er faldet pladask for ‘Hotel Romantik’.
“Det er ganske enkelt fremragende fjernsyn,” lyder det for eksempel fra Politikens anmelder, Henrik Palle.
Nina Pratt fra ‘Vi Elsker Serier’ kalder det for “et friskt pust i realitydatingland.”
Og der er da også tale om en noget anderledes tilgang til netop den genre.
I programmet tjekker 20 ældre singler mellem 62 og 78 ind på et alpehotel i Schweiz i håb om at finde kærligheden.
Det er ikke nødvendigvis den første store kærlighed, men det bliver forhåbentligt den sidste.
Det er ægteparret Sofie Linde og Joakim Ingversen, der som værter for programmet skal forsøge at hjælpe deltagerne med at bevise, at kærlighed ikke har en alder.
Sjette afsnit af ‘Hotel Romantik’ kan ses fredag den 25. juli på DRTV.