Sveriges statsminister reagerer på skoledrab i Malmø

Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

To kvinder, der arbejdede på Malmö Latinskola, mistede mandag aften livet efter et skoleangreb på det svenske gymnasium.

Nu reagerer Sveriges statsminister Magdalena Andersson på skoleangrebet.

I en skriftlig kommentar skriver hun: “Det er med vemod og forfærdelse, at jeg har modtaget nyheden om, at to personer er døde efter en alvorlig voldsforbrydelse på en skole i Malmø i går. Mine tanker går straks til deres familier og venner. Jeg tænker også på alle elever og kolleger på skolen.”

Det skriver det svenske medie Aftonbladet.

En 18-årig elev er blevet pågrebet og mistænkes for at være gerningsmanden bag angrebet.

Den 18-årige mand anvendte angiveligt en økse og en kniv i overfaldet af de to kvinder.

Politiet i Malmø holder pressemøde om hændelsen tirsdag klokken 09.30.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce