Stort hackerangreb: De har fået fat i danske navne og mails hos kunder på parkerings-app

En hackergruppe har slået til og fået fat i navne, telefonnumre, adresser og e-mails til en stribe kunder til den populære parkerings-app EasyPark

Bagmændene har også fået fat i dele af kundernes betalingsoplysninger – men ikke så mange, at de kan gøre skade på kundernes bankkonti og betalinger. Det siger Lina Lindahl, kommunikationschef i EasyPark, til tv2.dk

Hackerangrebet skete 10. december, og en række kunder har fredag fået en mail om, at hackerne har fået fat i deres navne og andre oplysninger, som EasyPark dog betegner som ikke-følsomme data.

Lina Lindahl siger, at EuroPark er kede af det, der er sket. Hun vil ikke oplyse, hvor mange danske navne, adresser, telefonnumre og mails hackerne har fået fat i.

“Vi forstår, at det skaber bekymring at opleve et databrud, og som altid bør du være opmærksom på phishing-forsøg, som desværre er almindelige,” siger kommunikationschefen.

Phishing er falske mails og sms’er, hvor afsenderen er ude efter kortnumre og koder.