Stor undersøgelse: Kunderne elsker denne bank

Sparekassen Kronjylland penge
Illustrationsfoto.

Når det kommer til kundetilfredshed blandt danske banker, skiller én bank sig markant ud i årets undersøgelse fra EPSI. Med en kombination af stærk kundeservice og personlige relationer har netop én bank formået at indtage førstepladsen – både blandt privat- og erhvervskunder.

Undersøgelsen afslører stor tilfredshed

Mens tilfredsheden generelt er faldende blandt danske bankkunder, viser EPSI-undersøgelsen, at der stadig findes banker, der formår at gøre kunderne glade.

Specielt én bank har formået at skille sig ud med sine tilfredse kunder. Ifølge undersøgelsen er det evnen til at skabe tætte relationer og hurtige beslutningsprocesser, der gør forskellen.

Sofie Breum, country manager i EPSI Rating Danmark, forklarer:

“Kunderne har vænnet sig til et nyt setup – og derfor falder det digitale i baggrunden, og kunderne fokuserer i stedet på den stærke relation til banken, når de skal vurdere deres tilfredshed,” siger hun.

Direkte kontakt er nøglen til succes

Det er især den personlige kontakt mellem kunder og rådgivere, som kunderne værdsætter højt. Her spiller den direkte adgang til rådgivere en central rolle i den høje tilfredshed.

En tæt dialog og nem adgang til rådgivere har vist sig at være en succesformel for banken, og det er tydeligt, at det personlige element vægtes højt.

“Vi har konstant holdt fast i den direkte kontakt mellem kunden og kundens personlige rådgiver. Det betyder meget, at du nemt får fat i din rådgiver, hvis du er i tvivl om noget,” udtaler den administrerende direktør.

Indtager førstepladsen

Den bank, der både blandt privat- og erhvervskunder har formået at imponere mest, er Sparekassen Kronjylland.

Banken har nu to år i træk indtaget førstepladsen for privatkunder, og efter en mindre nedgang sidste år blandt erhvervskunder, er de nu tilbage som nummer et.

Administrerende direktør for Sparekassen Kronjylland Klaus Skjødt udtrykker stor tilfredshed:

“Det er vi naturligvis meget stolte af. Vores to vigtigste mål er medarbejder- og kundetilfredshed, og det er dem, vi altid har fokus på. Derfor er jeg selvfølgelig meget glad for, at EPSI endnu engang viser, at kunderne er meget tilfredse,” siger han.

Med over 3.000 nye kunder alene i første halvår af året, ser Sparekassen Kronjyllands vækst ud til at fortsætte, måske endda drevet af anbefalinger fra tilfredse kunder.

Efter halvandet døgn er Dronning Margrethe fortsat indlagt efter et fald. Læs historien her.