Lastbil forårsager flere kilometer langt oliespild

Brandvæsenet er på stedet, hvor oprydningsarbejdet er i gang
Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

En lastbil har tabt olie på en flere kilometer lang strækning. Det har nu fået konsekvenser for trafikken

Fyns Politi har torsdag ved 17-tiden afspærret dele af Ørbækvej i Ringe, efter en lastbil har forårsaget et større spild af olie på vejen.

“På grund af hydraulikolie muligvis fra en lastbil er Ørbækvej fra Algade til motorvejen i Ringe afspærret, mens oprydning pågår. Kun i østlig retning,” oplyser Fyns Politi på det sociale medie X.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Oliespildet ligger på en flere kilometer lang strækning

Presse-fotos.dks udsendte fortæller i den forbindelse, at spildet af hydraulikolie er sket på en flere kilometer lang strækning.

Ifølge den indledende anmeldelse til brandvæsenet kommer olien fra en OK-tank.

Det er dog ikke oplysninger, der er bekræftet.

Fyns Politi har på nuværende tidspunkt ikke oplyst en tidshorisont for, hvornår vejen vil genåbne.

Annonce
Annonce