Køge Kommune anbefaler, at der igangsættes en uvildig ekstern undersøgelse af sagerne på Borup Skole.
Det skriver kommunen i en pressemeddelelse torsdag.
Køge Kommune vil tirsdag den 27. februar indstille til kommunens økonomiudvalg, at undersøgelsen iværksættes.
Det sker, efter at medier har beskrevet, at elever på skolen i de seneste år har udvist grænseoverskridende adfærd over for andre elever.
Ifølge Køges borgmester skal undersøgelsen afklare, om kommunen har håndteret sagerne korrekt.
– Det er afgørende, at vi får en ekstern undersøgelse af, om vi har håndteret sagerne på Borup Skole, som vi skal ifølge lovgivningen.
Den undersøgelse, vi ønsker at sætte i gang skal give svar på netop dét og gøre os klogere på, om der er noget, vi har overset, siger borgmester i Køge Marie Stærke (S) i pressemeddelelsen.