Kommune vil have uvildig undersøgelser på Borup Skole

Arkivfoto: Borup skole
Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

Køge Kommune anbefaler, at der igangsættes en uvildig ekstern undersøgelse af sagerne på Borup Skole.

Det skriver kommunen i en pressemeddelelse torsdag.

Køge Kommune vil tirsdag den 27. februar indstille til kommunens økonomiudvalg, at undersøgelsen iværksættes.

Det sker, efter at medier har beskrevet, at elever på skolen i de seneste år har udvist grænseoverskridende adfærd over for andre elever.

Ifølge Køges borgmester skal undersøgelsen afklare, om kommunen har håndteret sagerne korrekt.

– Det er afgørende, at vi får en ekstern undersøgelse af, om vi har håndteret sagerne på Borup Skole, som vi skal ifølge lovgivningen. 

Den undersøgelse, vi ønsker at sætte i gang skal give svar på netop dét og gøre os klogere på, om der er noget, vi har overset, siger borgmester i Køge Marie Stærke (S) i pressemeddelelsen.

Annonce
Annonce