Kommune forbereder sig på oversvømmelse

S
Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

Kommune advarer mod forhøjet vandstand og lægger watertubes ud på havn

Vordingborg Kommune har fik torsdag en melding om, at der vil komme forhøjet vandstand i området omkring Præstø Havn i løbet af fredagen.

Derfor har kommunen i de sidste 24 timer lagt watertubes ud på havnen for at forhindre større oversvømmelser.

Ifølge Presse-fotos.dks udsendte forventes vandstanden at aftage natten til lørdag, men fredag middag er den stadig stigende på havnen i Præstø.

En café på havnen kan dog ende i problemer.

“Ejeren af Cafe Mocca på havnen måtte torsdag smide alt, hvad hun havde i hænderne, da meldinger kom om forhøjet vandstand. Ejeren er fredag middag på havnen for at få en opdatering af brandvæsenets indsatsleder.

Se alle billederne fra Præstø Havn her:

Watertubes lægges ud på havnen
Annonce
Annonce