Føtex har torsdag meddelt en række af deres kunder, at de stopper hjemmelevering. Det kan for nogle betyde, at de ikke får den vare, som de har bestilt.
Supermarkedskæden har i en mail skrevet, at servicen med hjemmelevering stopper. Den mail er sendt til de kunder som har tilmeldt sig hjemmeleverings-ordningen.
“Det er med stor beklagelse, at vi må informere dig om, at vi stopper med at tilbyde hjemmelevering og køb & hent af dagligvarer hos Føtex,” lyder det i mailen.
“Det vil i dag ikke være muligt at bestille til fremtidig levering. Allerede lagte ordrer kan blive annullerede – men i så fald kontakter vi dig. Hvis du har penge til gode på din Føtex-konto (fx fra pant, tilgodebevis el. lign), så vil de blive udbetalt til dig pr. automatik, uden du behøver at gøre noget,” hedder det.
De varer, som kunderne har bestilt, og som Føtex endnu ikke har leveret, vil kunderne få pengene tilbage for.
Mailen om stop for levering er sendt til kunderne samme dag, som Salling Group – som bl.a. ejer Føtex, Netto og Bilka – har meldt ud, at de vil skære 500 stillinger.
Ifølge informationschef hos Salling Group, Pernille Bonne Neisig, bliver der dog ikke tale om, at kunderne fremover slet ikke kan bestille varer hos Salling Group. De bliver bare leveret fra Bilka i stedet.
“Tidligere blev alle vores varer fra Føtex leveret fra vores lager i Ishøj. Nu bliver de i stedet leveret fra Bilka-varehusene rundt omkring i landet,” siger Pernille Bonne Neisig til presse-fotos.dk