Direktøren i Forbrugerrådet Tænk kommer med en klar opfordring til alle danskere, efter et stort nedbrud, der resulterede i konsekvenser for adskillige borgere.
Danmark og dele af Norden stod næsten stille, da betalingsvirksomheden Nets blev ramt af et stort nedbrud lørdag den 19. juli.
I dagene efterfølgende kom der løbende nye chokerende detaljer frem i sagen. Flere havde blandt andet oplevet at få trukket penge fra deres konto for noget andre havde købt.
I kølvandet på sagen kommer Winni Grosbøl, der er direktør i Forbrugerrådet Tænk, nu med en klar opfordring til alle danskere.
(Artiklen fortsætter under billedet)

‘Jeg vil gerne opfordre til, at man kigger overførslerne på sine konti igennem i sin netbank for at se, om nogen af dem ikke kan passe,’ siger direktøren til B.T.
Nets meldte i torsdags ud, at der i forbindelse med nedbruddet var sket omkring 2000 transaktioner, hvor folk havde fået trukket penge for noget, de ikke havde købt.
Samtidig slog betalingsvirksomheden fast, at betalinger ville blive tilbagebetalt i løbet ugen.
Winni Grosbøl mener, at Nets har håndteret sagen helt forkert.
‘Vi kan se, at Nets i første omgang var flere dage om at komme med en forklaring på nedbruddet, og det viser så, at der som konsekvens af nedbruddet er trukket penge fra folks konti,’ siger hun til mediet.
Samtidig ytrer hun en bekymring for om Nets i virkeligheden har opdaget alle de fejl, der er sket i transaktionerne.
‘Man kan jo ikke være helt sikker på, at Nets har opdaget alle fejlopkrævninger, når de kun oplyser, at det er omkring 2.000 fejl, der er sket, og vi heller ikke ved præcis, hvor personer, fejlene er sket hos,’ lyder det afslutningsvist.
Vi danskere er vilde med Lidl, men kæden gør brug af snedige tricks for at snyde kunderne.