Vi har et stort forbrug af sociale medier i Danmark, hvad enten det er Facebook, Instagram, TikTok eller en af de mange andre muligheder.
Nu er der kommet en ny spiller på banen herhjemme.
Og noget kunne tyde på, at danskerne simpelthen ikke kan få nok af sociale medier, hvilket måske giver meget god mening, da vi i forvejen ikke er verdensmestre i at socialisere.
Nu har det nye sociale medie ramt de danske brugere, og det ligger allerede højt oppe på listen over de mest downloade apps.
(Artiklen fortsætter under billedet)

Et nyt social medie har ramt Danmark – og det er skam blevet bemærket af danskerne.
WeAre8 er nemlig blevet downloadet til adskillige telefoner allerede.
Hvis man kigger på Apples hitliste over de mest populære gratis apps, så ligger WeAre8 allerede nummer to.
Det nye sociale medie skiller sig ud fra mængden, når man kigger på, hvad der sker derinde.
Platformen bruger ingen algoritmer, ingen høst af brugernes data og så opfordres brugerne til kun at bruge otte minutter på mediet.
Det sidste er nok en meget god ting, når man ellers ser, hvor mange timer både voksne og børn kan bruge på de andre.
‘Sociale medier bør tjene mennesker og vores fælles fremtid. Ikke omvendt,’ siger grundlæggeren Zoe Kalar i en pressemeddelelse.
‘Sociale medier har et enormt potentiale til at gøre noget godt for mennesker og for planeten, men det kræver, at vi gentænker modellen.’
Den nye platform WeAre8 er indtil videre kun blevet lanceret i Australien og i Storbritannien.
Mandag blev det så Danmarks tur til at prøve kræfter med det nye sociale medie.
Målet er 500.000 downloads herhjemme inden for det næste halve år. I alt appen indtil videre blevet downloadet mere end to millioner gange.