Ny butik åbner i Danmark: Slår både Netto og Rema 1000 på priser

Rema 1000
Arkivfoto af Rema 1000.

En helt ny dagligvarekæde har netop slået dørene op i Danmark. Den lover noget, som de færreste konkurrenter kan matche. Priserne banker nemlig både Netto, Rema 1000 og SuperBrugsen på populære varer, som mange danskere køber hver uge.

Fælles for varerne er, at de enten er tæt på udløbsdatoen, har fået en trykfejl på pakken eller stammer fra store restpartier. De ville normalt blive kasseret.

Det er netop her, priserne presses i bund. De er lavere, end hvad man finder hos Netto, Rema 1000 og andre store kæder.

Det her får du ikke i Rema 1000 eller Netto

Konceptet hedder Kort Dato, og det er alt andet end et traditionelt supermarked. Her finder du hverken frisk frugt eller nyslagtede bøffer – i stedet bugner hylderne af tørvarer, frostvarer, snacks og dåsemad.

Butikken er udviklet af kæden Spot Discount. Den er i forvejen er kendt fra grænsen, og nu tager de springet ind på det danske marked. Målet er at sprede sig hurtigt over hele landet. Men er det en reel konkurrent til kæder som Netto og Rema 1000?

Første butik er åbnet – men kun ét sted

Torsdag åbnede den første Kort Dato-butik i Odense. Her var interessen stor fra morgenstunden, og ifølge købmand Michael Egeberg blev mange af varerne revet væk, inden de nåede online.

‘Vores sortiment skifter fra uge til uge. Det, du ser i dag, er måske væk i morgen,’ forklarer han til Avisen Danmark og henviser til butikkens Facebook-side, hvor de lægger billeder op af de nyeste tilbud – hvis altså ikke kunderne kommer dem i forkøbet.

At den første butik er placeret i Odense, skyldes både den rette beliggenhed – og at købmanden selv er fynbo.

Slår Netto og Rema 1000 på prisen – men med én vigtig forskel

I modsætning til Netto og Rema 1000 er Kort Dato ikke bygget op omkring faste varer. Her handler det om at finde et godt tilbud, før det er væk.

Ifølge kæden selv er det de prisbevidste og nysgerrige danskere, der bliver belønnet. Men man skal være hurtig.

Alt tyder nemlig på, at det kun er begyndelsen – flere butikker er på vej, og hvis succesen fortsætter, kan både Netto og Rema 1000 snart få hård konkurrence på lavprisfronten.

POWER melder om vanvittigt salg: Ét produkt er nærmest umuligt at få fingrene i