Mette Frederiksen stormer fra salen: ‘Den eneste, der lyver her, er Morten Messerschmidt’

Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

Der blev ikke lagt fingre imellem, da statsminister Mette Frederiksen og Dansk Folkepartis formand Morten Messerschmidt tørnede sammen under en ophedet debat i Folketingssalen.

Stemningen var anspændt, da udlændingepolitikken udløste et af dagens mest markante opgør på Christiansborg.

Ifølge DR anklagede Morten Messerschmidt statsministeren for at svigte tidligere løfter og for ikke at føre en tilstrækkeligt stram udlændingepolitik.

DF-formanden mener, at der er stor forskel på regeringens løfter og den politik, der reelt bliver ført.

Men kritikken blev hurtigt mødt af et kontant modsvar fra statsministeren.

‘Den eneste, der lyver her, er Morten Messerschmidt.’

(Artiklen fortsætter under billedet)

Arkivfoto.

Mette Frederiksen fortsatte derefter kritikken af Dansk Folkepartis formand og gav udtryk for, at han taler meget, men opnår for lidt.

Samtidig sendte statsministeren også en stikpille mod partiets nye folketingsmedlem Allan Feldt med henvisning til den sag, der de seneste dage har skabt stor opmærksomhed på sociale medier.

Under debatten fastholdt Mette Frederiksen, at Danmark i dag fører en strammere udlændingepolitik end under tidligere borgerlige regeringer, hvor Dansk Folkeparti var støtteparti.

Ifølge statsministeren har der aldrig været ført en strammere linje på området.

Sammenstødet kommer samtidig med, at reglerne for dansk statsborgerskab igen er blevet genstand for politisk debat.

Flere partier ønsker ændringer af reglerne, mens regeringen endnu ikke har fremlagt en endelig løsning.

Se også
Mand jagter teenagere med stor kniv: Politi massivt til stede


Annonce
Annonce
Annonce