Her er danskernes foretrukne streamingtjeneste

Et hav af streamingtjenester kæmper om danskernes opmærksomhed. Nu afslører ny rapport, hvilken tjeneste, der er danskernes foretrukne.

Siden starten af det forrige årti har streamingtjenesterne langsomt men sikkert overtaget danskernes opmærksomhed fra det traditionelle flow-tv.

Netflix, TV 2 Play, DR TV, Viaplay, HBO Max og mange andre tjenester kæmper om danskernes kærlighed på streamingmarkedet.

Men hvem er egentlig nummer 1 i Danmark?

Det svarer en ny rapport nu på.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Illustrationsfoto: Nenad Stojkovic / Wikimedia Commons

I TV 2’s halvårsrapport for første del af 2025 fremgår det nemlig, at TV 2 Play fortsat er danskernes foretrukne streamingplatform.

Ifølge rapporten var TV 2 Plays seerandel blandt danskerne på 17,7 procent i første halvår af 2025. Det er godt nok et fald på 0,7 procentpoint i forhold til samme periode sidste år, men det er stadig nok til igen at toppe listen over streamingtjenester i Danmark.

Ud med det traditionelle tv, ind med streaming

I forhold til det traditionelle flow-tv følger TV 2 den generelle nedadgående tendens. Antallet af danske husstande med TV 2-kanaler i deres tv-pakker er således fortsat faldende.

Danskerne samles i mindre grad om tv-skærmen på faste udsendelsestidspunkter. De vil hellere streame programmerne, når det passer dem.

Derfor er danskernes fortsatte opbakning på et konkurrencepræget streamingmarked vigtig for økonomien.

TV 2’s finansdirektør, Jakob Fink, fortæller i en pressemeddelelse, at ‘det digitale salg skal kompensere for faldet i den traditionelle forretning’.

“Det kræver fortsatte investeringer i både dansk kvalitetsindhold og i den teknologi, der skal bringe os videre i vores digitale omstilling,” forklarer han.

Og TV 2 Play har da også netop afprøvet flere nye streaming-satsninger i 2025.

Henover sommeren har platformen blandt andet budt på to nye underholdningsprogrammer i form af ‘Kongens efterfølger’ og ‘Boksen’.

Til gengæld har man valgt at sløjfe det mindre streaming-orienterede liveshow ‘Vild med dans’ efter den kommende sæson.

Der er mulighed for, at musiktjenesten Spotify hæver abonnementspriserne, mens den investerer i nye funktioner på platformen.