Den digitale tidsalder giver både udfordringer og muligheder for forbedringer. Det kan også mærkes hos Den Blå Avis, som nu kommer med en løsning, som brugerne længe har efterspurgt.
De fleste danskere har været forbi Den Blå Avis på enten app eller internetbrowser. Er du lidt ældre kan du formentlig også huske den trykte avis, hvor man kunne finde brugte varer hos private sælgere.
Har du også handlet på DBA, så har du formentlig også lagt mærke til, at det kan være besværligt at udveksle beskeder mellem køber og sælger.
Brugerne har også længe givet udtryk for, at de ikke føler sig trygge, når de skal dele sine personlige oplysninger med fremmede mennesker.
Men nu er der kommet en løsning, som kan gøre op med begge problemstillinger.
Den Blå Avis med glædeligt nyt
Nu kan brugerne handle mere trygt og gnidningsfrit hos DBA. Det nye koncept ‘Fiks færdig’ har nemlig set dagens lys.
Med denne funktion, som allerede er en integreret del appen, står DBA for betalingen. Det betyder også, at der ikke skal deles oplysninger, som nogle brugere ikke har lyst til at dele.
Når der bliver handlet, vil køberen have 24 timer til at tjekke den købte vare, hvorefter pengene vil blive frigivet til sælgeren.
Mange har også oplevet, at man kommer ud i en længere diskussion eller debat om, hvem der skal betale fragten.
Den del kommer Den Blå Avis også til at stå for fremover.
»Vi har udviklet ‘Fiks færdig’ for at give brugerne en moderne og tryg måde at handle på. Vi ved, at både købere og sælgere efterspørger løsninger, der gør det nemt og sikkert at handle brugt – uden besværet,« skriver Pernille Trolle Brøgaard, der er produktdirektør hos Den Blå Avis i en pressemeddelelse.
Flere ændringer på vej
‘Fiks færdig’ er ikke det eneste, der er blevet arbejdet på. Der er endnu flere ændringer på vej på Den Blå Avis.
Det vil i fremtiden også være muligt at anmelde sælgere. På den måde kan nye købere se, hvad tidligere købere mener om sælgeren.
I den nærmeste fremtid vil brugerne også opleve, at der er kommet nye måder at lave annoncer på, fortæller Pernille Trolle Brøgaard.
“Brugerne vil opleve, at design og funktioner på platformen er forandret, og mange skal nok lige lære den nye platform at kende”, skriver produktdirektøren.