Lidl med alvorlig besked til kunderne: ‘Vi beklager’

Lidl

Lidl kommer med varsel til kunderne i hele landet. Har du været ude og handle ind til ugen, så er der en vigtig besked til dig.

Hver dag går mange danskere forbi Lidl, når der skal handles ind til ugen. Men er det er ikke alle varer, som altid lever op til standarden.

Med mange varekategorier og forskellige varer fra uge til uge er der meget at holde styr på. Nu viser en kontrol, at der er grund til bekymring i de danske husstande.

Derfor er det god ide at tjekke sine indkøb i disse dage, da der kan være sandsynlighed for, at man er kommet hjem med en vare som skal kasseres.

Den tyske butikskæde har udsendt pressemeddelelse, som henvender sig til alle kunder, som har handlet i landets over 150 butikker.

Lidl beklager på leverandørens vegne

I pressemeddelelsen er butikskæden ude med en beklagelse. Den kommer på vegne af producenten og Lidl.

Her giver butikskæden udtryk for, at man beklager de gener, som tilbagekaldelsen af madvareren kan medføre.

“Lidl Danmark tilbagekalder Kania tomat ketchup light, 500 ml. Bedst før-dato: d. 14.09.2025. Der er risiko for gæring i produktet”, skriver butikskæden.

Levér det tilbage eller kassér det

Er du en af de uheldige, som er kommet hjem med den omtalte ketchup, så er er flere muligheder. Du kan enten smide flasken ud eller kigge forbi din lokale Lidl.

Her kan du få pengene retur – selvom du ikke længere har kvitteringen.

Det er ikke kun Lidl, som har en vigtig besked til kunderne. Også Bilka og Føtex har meldt ud med en vigtig melding, som kommer til at påvirke kunderne.