Markbrand kom ud af kontrol: Beboere måtte gå indendørs

Artiklen fortsætter under annoncen
Artiklen fortsætter under annoncen

Der kom lovlig meget røg ved en afbrænding af en mark nær Strøby på det nordlige Stevns torsdag eftermiddag.

“Til borgere i Strøby. Gå indenfor, luk døre, vinduer og sluk for AC/ventilation. I øjeblikket er der en markbrand vest for Strøby ude af kontrol. Brandvæsnet tilstede, men en del røg driver ind i og over Strøby.,” skrev Midt- og Vestsjællands Politi på Twitter kl. 17.19

Et par timer efter kunne beboerne dog gå ud igen:

“Der foregår nu kun efterslukning og røgen er ikke længere en udfordring. I kan igen gå udenfor osv. Tak for Jeres forståelse. Branden forventes, at være helt slukket inden for kort tid,” lød det her fra Midt- og Vestsjællands Politi.

Annonce
Annonce
Annonce